Project
Employee Engagement voor Europa's meest iconische koekjesfabrikant
Project info
Om te bouwen aan sterke verbindingen tussen medewerkers onderling en de cultuur van het bedrijf naar een hoger niveau te tillen, werkten we een Employee Experience traject uit voor The Fine Biscuits Company. Bekend als producent van enkele van Europa's meest iconische koekjesmerken, waaronder Delacre, Délichoc, Kjeldsens en Royal Dansk.
Where Soft HR en Community Building meet = sweet spot!
Om het traject af te trappen, formuleerden we samen met het HR-team van FBC volgende doelstellingen:
Hoe we aan de slag gingen
Het verloop van het traject bestond uit vier grote bouwstenen:
Naast de creatie van een heartbeat met alle huidige initiatieven en touchpoints, werd er ook een voorstel heartbeat uitgewerkt voor de toekomst. In plaats van één werden er maar liefst twee versies opgeleverd: in de ‘must have’- versie staat de essentie opgenomen, alle communicatieacties, evenementen en touchpoints die de basis vormen van een goede community. De ‘could have’-versie daarentegen bevat nog tal van extra’s en kan beschouwd worden als het ideale scenario, uiteraard rekening houdend met haalbaarheid van uitvoering (workload, timing, budget).
Enkele actiepunten uit de heartbeat werden verder uitgelicht in een deepdive om meer duiding, informatie en inspiratie te bieden in de verdere uitwerking of toepassing van deze voorstellen:
Tot slot werden er ook tal van materialen en visuals opgeleverd om de touchpoints uit de heartbeats kracht bij te zetten, richting te geven, inspiratie en houvast te bieden.
Met de oplevering van al deze documenten en materialen is het project volledig afgerond en heeft The Fine Biscuits Company al het nodige voorhanden om de voorstellen en ideeën intern uit te voeren en concreet om te zetten in de praktijk. Wij kijken met veel voldoening terug en hebben al zin om aan de slag te gaan met een volgende Employee Experience.